Treść to esencja Twojej strony www. O ile grafika może zainteresować przez pierwszych kilka sekund, o tyle teksty są już tym, co może sprawić, że czytelnik pozostanie na Twojej stronie na dłużej. Jakie powinny być więc dobre teksty na www?

Treściwe, ale krótkie

Nikt nie lubi dużo czytać, a już na pewno nie w Internecie! Pamiętaj, że Twoją stronę odwiedzać będą nie tylko użytkownicy laptopów czy komputerów stacjonarnych, ale również smartfonów. Przy małym ekranie długie, rozbudowane zdania staną się po prostu nieczytelne.

Daj sobie wiec spokój z pisaniem poematów. Nie ma na to miejsca na stronie internetowej. Lubisz i chcesz pisać – świetnie, ale do tego służy osobna zakładka „Blog”! To ona jest polem do spełnienia Twoich potrzeb pisarskich. A jeśli Ci nadal mało, doskonałym rozwiązaniem będzie e-book, którego umieścisz w sklepie internetowym lub dorzucisz do produktów/usług jako gratis (na dodatek zyskując nowe rozwiązanie marketingowe!).

Pisane językiem korzyści

A więc w taki sposób, który zachęci do zakupu. Czytelnika nie interesuje, jak zawiła jest Twoja historia czy od którego roku działasz na rynku. Przychodzi na Twoją stronę, aby dowiedzieć się, jak zamierzasz rozwiązać jego problem/zaspokoić jego potrzebę i dlaczego robisz to lepiej niż inni.

Na pewno niejednokrotnie odwiedziłeś stronę internetową, w której na „dzień dobry” dostałeś garść informacji o tym „kim jesteśmy”, „jaka jest nasza misja”, „czemu prowadzimy biznes” i wiele innych. 10 minut jesteś na stronie, a nadal nie wiesz, czy Twoja potrzeba zostanie zaspokojona? To największy błąd współczesnych internetowych biznesów! Wszystkie wyżej wymienione rzeczy są ważne, ale nie powinny stanowić kwintesencji strony www, a jedynie jej dodatek. Ktoś, kto przychodzi na Twoją stronę, przede wszystkim musi od razu dostać informację, czy możesz mu dać to, czego chce.

Poprawne językowo

Wydawać by się mogło, że pisanie o tym jest niepotrzebne, jednak… z doświadczenia wiem, że jest inaczej! Literówki, zbyteczne znaki interpunkcyjne, a także błędy ortograficzne czy stylistyczne skutecznie odstraszają i pokazują, że tak naprawdę… nie zadałeś sobie trudu, aby okazać czytelnikowi należny szacunek!

Praktyka pokazuje, że większość osób nie zna zasad języka polskiego, pisze niezrozumiale, bo nie potrafi w poprawny sposób przelać myśli na papier – poprawny, czyli logiczny, stylistycznie prawidłowy i zrozumiały dla czytelnika. No właśnie… Pisać nie potrafi, ale za to bardzo szybko wyłapie błędy językowe popełnione przez innych. Dlaczego tak się dzieje? Bo jako native spikerzy języka polskiego intuicyjnie czujemy, że tekst jest źle napisany (nawet jeśli nie umiem sformułować, co dokładnie jest „źle”).

Twój czytelnik szybko więc wyłapie każdy błąd, a najgorsze, co może się stać, to niezrozumienie tego, co chciałeś mu przekazać. Nie dotrzesz do niego inaczej niż poprzez swoją stronę internetową, bo taki jest dzisiejszy świat. Pamiętaj, że słowo pisane to narzędzie sprzedażowe XXI wieku. To za jego pomocą sprzedajesz! Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, musisz być więc mistrzem internetowego słowa pisanego, jeśli chcesz cokolwiek sprzedać! Nie wahaj się też korzystać z usług copywriterów czy profesjonalnych korektorów językowych, którzy poprawią napisane przez Ciebie teksty na www.

Jeśli potrzebujesz dobrych tekstów sprzedażowych na swoją stronę www, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Facebook