fbpx

Zaczynając swoją karierę jako copywriter, nie jest trudno o błędy i problemy wynikające z nieznajomości tej pracy. Szukasz sprawdzonych sposobów na to, jak pisać lepiej? Oto 3 porady dla copywritera!

Zrób dobry research i zbierz informacje

Na samym początku warto zacząć od researchu. Jako copywriter koniecznie musisz wiedzieć, czym jest research. To nic innego, jak zbieranie potrzebnych informacji do napisania tekstu. Dlaczego research jest tak ważny dla copywritera?

To narzędzie, które pozwoli Ci w sposób rzetelny i kompleksowy podejść do zadania. Dzięki temu stworzysz dobry tekst, który przykuje uwagę czytelników.  Jako copywriter nie musisz wszystkiego wiedzieć, dlatego research pomoże Ci wykonywania Twoje obowiązki idealnie. Research pomoże Ci:

  • uniknąć błędów,
  • pogłębić wiedzę,
  • tworzyć ciekawe teksty.

Zadbaj o odpowiednią długość tekstów

Bardzo ważna jest także długość tekstów. Badania wskazują, że optymalna treść to taka, którą człowiek jest w stanie pochłonąć w ciągu 7 minut i utrzymać przy tym najwyższe skupienie. Oczywiście istnieje wiele szkół mówiących o tym, ile znaków powinien mieć idealny tekst. Jednak oprócz samej długości, należy zwracać uwagę także na to, aby tekst był:

  • rzetelny,
  • ciekawy dla czytelników.

Pisz tak, aby osiągnąć cel

Czym byłby porady dla copywritera, gdyby zabrakło wśród nich zwiększania wiarygodności, a co za tym idzie skuteczności. Jako copywriter tworzysz treści do Internetu, dlatego tak ważne jest, aby były one nie tylko wartościowe i rzetelne, ale i wiarygodne. Jak to osiągnąć? Pomocne są spójniki „bo” i „ponieważ”. Niewiarygodne? Możliwe, ale poparte dowodami!

W 1978 roku Ellen Langer przeprowadziła eksperyment w… ksero. Osoba, która prosiła o przepuszczenie jej w kolejce, zdecydowanie częściej osiągała swój cel, jeśli podawała powód. Co więcej, eksperyment pokazywał również, że sam argument nie był istotny. Już przy samym użyciu słów „ponieważ/bo” i podaniu nawet najbardziej banalnego powodu, szanse na przepuszczenie wzrastały wielokrotnie.
Wykorzystywanie argumentowania w ofertach i postach sprzedażowych sprawia, że w oczach odbiorców wzrasta wiarygodność tekstu i jego skuteczność.

Porady dla copywritera – podsumowanie

Dzięki zastosowaniu się do tych kilku prostych kroków będziesz mógł zacząć tworzyć treści wiarygodne, skuteczne i chętnie czytane przez odbiorców.  Chcesz wiedzieć więcej? Sięgnij po e-book „Zanim zostaniesz copywriterem”. Zawiera on sprawdzone porady dla copywritera i praktyczne przykłady.

ZOBACZ E-BOOK