Jeszcze kilkanaście lat temu blogi były głównie formą elektronicznego pamiętnika pisanego dla siebie lub najbliższych znajomych. Dziś prowadzą je również eksperci różnych dziedzin, szkoły, urzędy, przedsiębiorstwa usługowe i międzynarodowe korporacje. Blog stał się narzędziem PR-u i reklamy, jest z powodzeniem używany do promowania usług w sieci i rozwoju wizerunku marki. Aby jednak osiągnąć swoje cele, pisząc teksty na blog, musisz pamiętać o kilku najważniejszych zasadach, a także… unikać najpopularniejszych błędów! Czyli jakich?

Literówki i błędy językowe

Choć wydawać by się mogło, że poprawność językowa jest podstawą, o którą każdy powinien dbać, nadal często zdarza się, że na blogach aż roi się od błędów! Dlaczego? Ponieważ piszemy szybko i nie czytamy powtórnie tego, co napisaliśmy. To właśnie dlatego nie zauważamy powtórzeń, błędów stylistycznych i logicznych czy niepotrzebnych znaków interpunkcyjnych.

Pamiętajmy, że nawet jeśli przejrzymy teksty na blog przed publikacją, to nie zauważamy własnych błędów! Dlatego każdy artykuł warto dać do przeczytania – jeśli nie profesjonalnemu korektorowi, to chociaż drugiej osobie, która zwróci uwagę na to, co my przez przypadek pominęliśmy.

Nieuporządkowana struktura

Ogromna liczba informacji, która atakuje nas zaraz po kliknięciu w okienko Internetu, powoduje, że wybieramy tylko te treści, które są łatwe i przyjemne w odbiorze.

W czytaniu treści internetowych pomagają przede wszystkim nagłówki, śródtytuły, wcięcia akapitowe i wypunktowania. Stanowią one swego rodzaju nawigację po tekście. Jednolity i długi tekst sprawia natomiast, że tracimy koncentrację, w efekcie czego trudno jest dobrnąć do końca.

W przypadku szczególnie długich tekstów warto przemyśleć też kwestię wprowadzenia na początku interaktywnego spisu treści, który pozwoli łatwiej odnaleźć interesujący czytelnika fragment.

Brak ilustracji i wyróżnień wizualnych

Użytkownik Internetu jest przyzwyczajony do dużej liczby grafik, które nie tylko podkreślają treść, ale również pozwolą odpocząć wzrokowi od tekstu. Wpis blogowy zawsze warto zaopatrzyć w grafikę, a jeśli jest długi, można przemyśleć wstawienie większej liczby fotografii czy ilustracji.

W przypadku trudnych, specjalistycznych tematów, dane liczbowe warto przedstawić za pomocą wykresu, a najważniejsze informacje w formie infografiki. Pomocne dla czytelnika będą również wizualne wyróżnienia niektórych fragmentów – np. za pomocą boldu lub innego koloru.

Zobacz naszą ofertę, aby przekonać się, jak możemy pomóc wznieść Twoje teksty blogowe na wyższy poziom!

Facebook