SEO – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki – należy do działań marketingu organicznego, czyli takich, za które nie płacimy bezpośrednio. Co wpływa na SEO i co dokładanie powinien wiedzieć o nim każdy właściciel strony www?

Co wpływa na SEO?

Działania SEO mają na celu osiągnięcie przez Twoją stronę jak najwyższej pozycji w wynikach naturalnych wyszukiwarki Google. (Nie należy ich oczywiście mylić z wynikami sponsorowanymi).

Jak to zrobić? Wbrew pozorom, nie ma potrzeby używania tu żadnych płatnych narzędzi czy zaawansowanych rozwiązań technologicznych! Należy jednak zadbać o publikowane treści, ich strukturę i zawartość merytoryczną, pamiętając o  kilku podstawowych zasadach, m.in.:

  • dobrać dobre tytuły i śródtytuły w publikowanych na stronie internetowej tekstach,
  • zamieszczać na stronie treści zawierające słowa kluczowe,
  • wyznaczyć dobrą strategię używania słów kluczowych. Pomocne w tym mogą być narzędzia takie jak KWFinder, Google AdWords Keyword Planer, Trendy Google, Semstorm czy Answer The Public,
  • nadawać tekstom odpowiednią strukturę – podział na lead, akapity ze śródtytułami, stosować wypunktowania i listy numeryczne,
  • stosować wyróżnienia tekstu – np. pogrubienia,
  • pamiętać o „przyjaznym” adresie URL strony, czyli takim, który będzie krótki i nie będzie zawierał liczb i znaków specjalnych,
  • do wpisów na stronie dołączać metadane, czyli alternatywny tytuł (meta title) zawierający główną frazę kluczową oraz zachęcający do przeczytania tekstu opis (meta description),
  • publikować wartościowe wpisy – takie, które nie tylko będą zoptymalizowane pod SEO, ale również dadzą coś czytelnikowi.

Zalety SEO

Pamiętaj, że SEO jest bezpłatną formą marketingu, jednak aby osiągnąć efekty, trzeba poświęcić na swoje działania trochę czasu i uzbroić się w cierpliwość. Warto jednak wiedzieć, że działania z zakresu SEO dają lepsze efekty w perspektywie długoterminowej niż w przypadku reklamy płatnej (więcej na ten temat pisaliśmy w artykule porównującym SEO, SEM i PPC). Jakie korzyści można osiągnąć dzięki SEO?

  • zwiększenie liczby odwiedzających stronę,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • dotarcie do potencjalnych klientów,
  • zdobycie przewagi nad konkurencją.

Jeśli chcesz skorzystać z darmowego audytu SEO swojej strony www, skontaktuj się z nami i spytaj o ofertę!

Facebook