fbpx

W ostatnich latach coraz popularniejszą formą wydawniczą stały się książki elektroniczne. Stosunkowo niskie koszty wydania sprawiły, że są one dobrą alternatywą dla publikacji drukowanych. Jeśli zastanawiasz się, czy warto wydać e-book, zobacz, jakie są największe ich zalety!

Zalety e-booków

Tym, co odróżnia e-booki od książek drukowanych, są na pewno niższe koszty wydania oraz związany z tym krótszy czas przygotowania. Oczywiście nadal wielu czytelników preferuje wersje papierowe, jednak wybór formy elektronicznej publikacji pozwala rozwiązać (lub zminimalizować) wiele problemów. Jakich?

  1. Druk

W przypadku e-booka odpadają koszty druku, będące często jednym z największych wydatków przy wydaniu publikacji papierowych. Z brakiem konieczności drukowania książki elektronicznej łączy się również dużo krótszy czas realizacji – po ukończeniu e-booka można rozpocząć wysyłkę praktycznie tego samego dnia.

2. Nakład

Dużym problemem w przypadku książek drukowanych bywa również podjęcie decyzji co do wielkości nakładu. Zbyt duży niesie ryzyko, że książki zostaną w magazynie, natomiast za mały generuje problemy w postaci kosztów dodruku. W przypadku e-booków problem ten nie istnieje.

3. Poprawki

W przypadku wydań papierowych zauważenie błędu po druku to poważny problem. Rozwiązaniem może być dołączenie erraty na końcu książki lub poprawienie błędu dopiero przy drugim wydaniu. E-book poprawić można w zasadzie od ręki – nie tylko wówczas, kiedy zauważymy błąd, ale np. jeśli jakaś informacja się zdezaktualiowała lub stwierdzimy, że jakiś fragment wymaga uzupełnienia.

4. Dystrybucja

E-booki to również prostsza dystrybucja. Odpadają koszty magazynowania oraz wysyłki, warto jednak przemyśleć strategię dystrybucji książki elektronicznej. Można ją umieścić w sklepie internetowym (własnym lub zewnętrznym), na stronie www pod linkiem do pobrania czy też rozsyłać mailowo (np. wraz z newsletterem).

Czy warto wydać e-book – podsumowanie

Chociaż nie zawsze forma elektroniczna będzie idealna (druk warto przemyśleć zwłaszcza w przypadku lektury skierowanej do dzieci, osób 60+ czy publikacji albumowych o dużej liczbie grafik), powyższe argumenty pokazują, że e-book może być naprawdę dobrym rozwiązaniem! Warto pamiętać, że książki elektroniczne doskonale sprawdzą się nie tylko jako płatny produkt, ale również jako:

  • darmowy dodatek przy zakupie innych produktów;
  • zawartość newslettera;
  • narzędzie do promocji marki.

Jeśli jeśli jesteś zainteresowany wydaniem e-booka, potrzebujesz usługi redakcji i korekty tekstu oraz składu, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!