W ostatnich latach coraz popularniejszą formą wydawniczą stały się książki elektroniczne. Stosunkowo niskie koszty wydania sprawiły, że są one dobrą alternatywą dla publikacji drukowanych. Jeśli zastanawiasz się, czy warto wydać e-book, zobacz, jakie są największe ich zalety!
Zalety e-booków
Tym, co odróżnia e-booki od książek drukowanych, są na pewno niższe koszty wydania oraz związany z tym krótszy czas przygotowania. Oczywiście nadal wielu czytelników preferuje wersje papierowe, jednak wybór formy elektronicznej publikacji pozwala rozwiązać (lub zminimalizować) wiele problemów. Jakich?
- Druk
W przypadku e-booka odpadają koszty druku, będące często jednym z największych wydatków przy wydaniu publikacji papierowych. Z brakiem konieczności drukowania książki elektronicznej łączy się również dużo krótszy czas realizacji – po ukończeniu e-booka można rozpocząć wysyłkę praktycznie tego samego dnia.
2. Nakład
Dużym problemem w przypadku książek drukowanych bywa również podjęcie decyzji co do wielkości nakładu. Zbyt duży niesie ryzyko, że książki zostaną w magazynie, natomiast za mały generuje problemy w postaci kosztów dodruku. W przypadku e-booków problem ten nie istnieje.
3. Poprawki
W przypadku wydań papierowych zauważenie błędu po druku to poważny problem. Rozwiązaniem może być dołączenie erraty na końcu książki lub poprawienie błędu dopiero przy drugim wydaniu. E-book poprawić można w zasadzie od ręki – nie tylko wówczas, kiedy zauważymy błąd, ale np. jeśli jakaś informacja się zdezaktualiowała lub stwierdzimy, że jakiś fragment wymaga uzupełnienia.
4. Dystrybucja
E-booki to również prostsza dystrybucja. Odpadają koszty magazynowania oraz wysyłki, warto jednak przemyśleć strategię dystrybucji książki elektronicznej. Można ją umieścić w sklepie internetowym (własnym lub zewnętrznym), na stronie www pod linkiem do pobrania czy też rozsyłać mailowo (np. wraz z newsletterem).
Czy warto wydać e-book – podsumowanie
Chociaż nie zawsze forma elektroniczna będzie idealna (druk warto przemyśleć zwłaszcza w przypadku lektury skierowanej do dzieci, osób 60+ czy publikacji albumowych o dużej liczbie grafik), powyższe argumenty pokazują, że e-book może być naprawdę dobrym rozwiązaniem! Warto pamiętać, że książki elektroniczne doskonale sprawdzą się nie tylko jako płatny produkt, ale również jako:
- darmowy dodatek przy zakupie innych produktów;
- zawartość newslettera;
- narzędzie do promocji marki.
Jeśli jeśli jesteś zainteresowany wydaniem e-booka, potrzebujesz usługi redakcji i korekty tekstu oraz składu, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!
Moim zdaniem ebooki mają same zalety 🙂 może i są osoby, które wolą czytać książki z papieru, ale nikt nie powie, że dźwiganie ich np. w podroży jest wygodne. 🙂
Wydawać – ludzie teraz więcej czasu spędzają w internecie niż przed książką. A skoro internet – to tylko e-book jako forma promocji swojej marki.