LinkedIn to portal społecznościowy, który warto założyć, aby budować wizerunek marki w sieci internetowej. Dla niektórych może się wydawać mało atrakcyjnym narzędziem, bo przecież znajomych mamy już na Facebooku czy Instagramie… Jednak na LinkedIn możesz mieć nie tyle znajomych, co klientów czy rekruterów chętnych zaproponować Ci atrakcyjną ofertę pracy.

Dlaczego warto założyć konto na LinkedIn?

LinkedIn pełni funkcję wirtualnej wizytówki. Służy nie tylko nawiązywaniu kontaktów biznesowych, ale przede wszystkim jest skutecznym narzędziem, aby budować wizerunek marki oraz wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Wymaga to w pierwszej kolejności rozpoznania grupy docelowej, następnie opracowanie strategii oraz systematycznej i spójnej komunikacji. Publikowane treści na LinkedIn powinny być spójne, merytoryczne i poprawne językowo. Ma to być wizytówka, a skoro tak, to powinna być profesjonalna!

Na LinkedIn możesz też zainwestować w płatne reklamy. Portal oferuje szereg możliwości promocyjnych, publikowanie treści, blogowanie oraz trafianie do konkretnej grupy docelowej z płatnymi reklamami. Na portalu tworzyć można różne formy reklamowe, w tym:

  • graficzne,
  • „sponsorowane aktualizacje” dedykowane profilom firmowym i zamieszczanym na nim postom,
  • „reklamy tekstowe”’ wyświetlane konkretnej grupie docelowej.

Jak założyć profil na LinkedIn

Jedną z najważniejszych zasad przy zakładaniu konta jest to, aby uzupełnić wszystkie informacje, o które prosi LinkedIn. To bardzo ważne, ponieważ od tego zależy, jak LinkedIn będzie Cię pozycjonował. Działa tu zasada: im więcej dajesz od siebie, tym więcej dostaniesz od LinkedIn. Zasada ta dotyczy nie tylko uzupełnienia profilu, ale też Twojej codziennej aktywności. Jeśli myślisz, że założysz konto i odezwie się do Ciebie od razu masa klientów/rekruterów, to niestety tak to nie działa. Poniżej przedstawiam Ci najczęstsze błędy, które są popełnione przy zakładaniu profilu na LinkedIn:

  • Nieuzupełnienie wszystkich pól, o które prosi LinkedIn;
  • Brak zdjęcia, zdjęcia słabej jakości, zdjęcie nieprofesjonalne – pamiętaj, że LinkedIn to portal profesjonalistów, „sweet focie” nie są tu mile widziane. Jeżeli chcesz uchodzić za eksperta w swojej dziedzinie, to musisz postawić na profesjonalizm. Na początek oczywiście wystarczy zdjęcie w wyprasowanej (ale nie białej!) koszuli na stonowanym tle;
  • Nieodpowiednie sformułowanie swojego zawodu/stanowiska. Zaraz po wyświetleniu Twojego profilu pod zdjęciem pojawia się nagłówek z hasłami, kim jesteś, czym się zajmujesz – im precyzyjniej to określisz, tym lepiej. Poza tym, nie zapomnij o dodaniu miejscowości, w której pracujesz/świadczysz usługi, nawet jeśli jest to cała Polska, każdy ma jakiś adres siedziby/miejsce zamieszkania;
  • Brak zdjęcia w tle. Oznacza on profil przeciętny, niczym się niewyróżniający, który nie zapadnie w pamięć;
  • Brak informacji w części „Podsumowanie”. Mało kto na LinkedIn ma uzupełnioną tę cześć. To ogromny błąd! Ta część pojawia się na Twoim profilu zaraz pod nagłówkiem i jest najczęściej czytanym akapitem przez potencjalnego klienta czy rekrutera. Mało kogo interesuje dokładne prześledzenie Twojego wykształcenia i drogi zawodowej. Większość osób spojrzy na zdjęcie, przeczyta nagłówek i opis w „Podsumowaniu”.

Co po założeniu profilu na LinkedIn – jak budować wizerunek marki?

Jak wcześniej wskazałam, im więcej dajesz LinkedIn, ty więcej dostajesz w zamian. Portal docenia aktywność użytkowników. Na tę aktywność składają się publikacje, komentarze pod publikacjami innych osób, zdjęcia, komentarze, wideo z autoprezentacją, a nawet codzienne „scrollowanie” wpisów innych. LinkedIn widzi, jak nisko zjeżdżasz, żeby przeczytać wiadomości. Duża aktywności na portalu oznacza, że w wyszukiwarce będziesz wyskakiwał częściej niż inni.

Najbardziej w cenie są oczywiście własne publikacje i komentarze. Musisz pamiętać, aby obrać jeden konkretny kierunku, który zbuduje obraz Twojej osobistej marki w sieci. Wartościowa treść (content) jest najważniejsza. Dodatkowo powinna być uzupełniona o spójną grafikę, dzięki czemu Twoje treści będą ciekawe i przykuwające uwagę.

Portal LinkedIn oferuje nie tylko proste narzędzia, ale czerpie także z funkcji innych portali sieciowych. Na LinkedIn możesz mieć własną platformę blogową o nazwie LinkedIn Pulse. Publikowane tam materiały pojawiają się w wyszukiwarce Google, dzięki czemu dotrzesz do większej liczby osób. Slideshare z kolei to narzędzie zintegrowane z LinkedIn, dzięki któremu możliwe jest dzielenie się z innymi użytkownikami prezentacjami multimedialnymi w różnych kategoriach, np. marketing czy social media.

Przeczytaj też nasz artykuł o tym, czy social media są potrzebne Twojej firmie. A jeśli potrzebujesz profesjonalnych treści na LinkedIn, napisz do nas na kontakt@mintconcept.pl!

Facebook