Prowadzenie sklepu internetowego jest nie lada wyzwaniem. W końcu codziennie wzrasta liczba konkurencyjnych firm! Jak utrzymać się na powierzchni i nadal odnosić sukcesy? Rozwiązaniem jest SEO w e-commerce. Optymalizacja tekstów sprawi, że Twój e-sklep będzie bardziej widoczny i pojawiać się będzie na wyższych miejscach w wyszukiwarkach internetowych. O czym zatem należy pamiętać?
Jak zadbać o SEO w e-commerce?
Opisy produktów w sklepie online mają ogromne znaczenie. Dzięki nim możliwe jest zwiększenie nie tylko samej widoczności sklepu, ale także ruchu na stronie. SEO w e-commerce dotyczy przede wszystkim tekstów, które pojawiają się na stronie, ale także opisów produktów i kategorii. Bardzo ważne jest także:
- wprowadzenie metadanych na wszystkie podstrony,
- odpowiedni dobór słów kluczowych,
- zadbanie o responsywność strony (tzn. przygotowanie wersji mobilnej),
- zwrócenie uwagi na UX design, czyli przyjazną strukturę i nawigację sklepu.
Aby upewnić się, które obszary wymagają poprawy, dobrym posunięciem jest także przeprowadzenie audytu strony.
Audyt SEO pozwoli:
- wytypować obszary na Twojej stronie, które wymagają poprawy,
- sprawdzić, dlaczego strona nie pozycjonuje się prawidłowo,
- wyznaczyć strategię SEO w e-commerce dla Twojego sklepu,
- zdobyć informacje na temat działań konkurencji,
- poznać przydatne wskazówki na temat działań SEO na Twojej stronie.
Zastanawiasz się, dlaczego SEO w e-commerce oraz dobre opisy produktów w sklepie online są tak ważne? Ponieważ są to najważniejsze elementy działań marketingowych Twojej firmy. Odpowiednie pozycjonowanie strony przekłada się na wysokie pozycje w wyszukiwarkach, zwiększenie liczny odbiorców, generowanie większego ruchu na stronie i najważniejsze – odnoszenie wyższych zysków.
Opisy produktów w sklepie online – jakie powinny być?
Treści SEO w e-commerce powinny przede wszystkim być unikalne. Co to oznaczy? Że nie są kropka w kropkę skopiowane ze strony producenta czy innego sklepu. Działając w ten sposób nie tylko dopuszczasz się plagiatu, ale sprawiasz, że treści są mało atrakcyjne dla odbiorców i ignorowane przez algorytm Google. Tworząc opisy produktów w sklepie online pamiętaj, żeby komunikować się ze swoimi odbiorcami w sposób naturalny. Co to oznacza? Powinieneś:
- używać prostego języka,
- nie przesadzać ze słowotwórstwem i zabiegami stylistycznymi,
- nie popełniać błędów oraz nie stosować niezrozumiałych skrótów,
- szczegółowo sprawdzać informacje dotyczące produktów i usług.
Dobrze jest także stosować język korzyści czy call-to-action (wezwanie do działania), dzięki którym nie tylko przyciągniesz większą liczbę odbiorców, ale także zwiększysz ruch na stronie i w konsekwencji swoje zyski.