E-mail marketing to doskonały sposób na komunikację z wieloma odbiorcami naraz. Jest przykładem marketingu bezpośredniego i może przynieść bardzo dobre efekty. Istnieją dwie najpopularniejsze formy e-mail marketingu: klasyczna reklama, czyli mailing oraz newsletter – elektroniczny biuletyn, który wysyłany jest regularnie. Mailing niesie za sobą wiele możliwości, za jego pomocą można np. zbudować relacje z mediami, komunikować się z udziałowcami, składać życzenia, wysyłać zaproszenia czy ogłaszać konkursy. Sprawdź, dlaczego jeszcze warto z niego korzystać!
Mailing reklamowy a newsletter
Mailing to doskonały sposób na zachęcenie potencjalnego klienta do zakupu, przedstawienie mu dostępnych usług lub aktualnych promocji. Standardowy mailing reklamowy posiada parę cech charakterystycznych, jakimi są m.in.:
- nieregularna wysyłka,
- nakłanianie do działania, perswazja,
- wiadomości w różnych layoutach i oprawie graficznej.
Newsletter natomiast, w przeciwieństwie do e-mailu reklamowego, nastawiony jest na budowanie wizerunku firmy i kształtowanie lojalności odbiorców. W głównej mierze przekazuje on informacje, a jego treść nie skupia się aż tak bardzo na reklamie produktów lub usług (choć oczywiście może zachęcać do zakupu). Charakterystyczne cechy newslettera to:
- walor edukacyjny,
- standardowy, powtarzalny layout wiadomości,
- regularna wysyłka.
E-mail marketing – treść i przekaz
Nie jest tajemnicą, że najważniejszym elementem każdej wiadomości jest treść. Powinna być rzeczowa, ciekawa, a najlepiej także przedstawiona w ciekawy graficznie sposób oraz odpowiednio sformatowana.
Aby stworzyć interesującą wiadomość, należy najpierw zastanowić się, co dokładnie chcemy przekazać swym odbiorcom, a następnie zapisać to w ciekawy i uporządkowany sposób. Warto zadbać o merytorykę oraz poradnikowy charakter tekstu. Należy także zwrócić uwagę na kwestie, które ułatwiają i zachęcają do czytania, jak np. krótkie bloki tekstu, wypunktowania itp. Dodatkowym urozmaiceniem treści mogą być linki wychodzące (np. kierujące na stronę www lub do sklepu online).
Należy pamiętać, że jako pierwszy czytany jest zawsze nagłówek, dlatego warto zadbać, aby był rozbudowany oraz zawierał korzyść dla klienta. W mailu można również zawrzeć zachętę do przesyłania e-maila znajomym oraz do dodania nadawcy do swej książki adresowej, a także informację o podzielenia się treścią w swoich social mediach.
Zobacz też nasz artykuł o tym, po czym poznać dobrego copywritera!
Jeśli potrzebujesz profesjonalnych tekstów do mailingu czy newslettera, skorzystaj z naszej oferty! Więcej informacji pod mailem: kontakt@mintconcept.pl.