Osoby, które myślą o spróbowaniu swych sił w pisaniu tekstów, często zadają sobie pytanie, jakie są cechy dobrego copywritera. Nad tym samym zastanawiają się również przedsiębiorcy, którzy planują zatrudnienie twórcy wartościowych tekstów. Kim tak naprawdę jest dobry copywriter i co powinno go wyróżniać?

Kim jest copywriter?

Copywriter to osoba odpowiedzialna za przygotowanie zgodnych z wytycznymi tekstów na strony internetowe, blogi itp. (Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule o tym, kim jest i czym się zajmuje copywriter). Ostatnimi czasy ten zawód staje się coraz popularniejszy. I nic dziwnego – w świecie, w którym coraz większą rolę odgrywa Internet, wzrasta również zapotrzebowanie na treści, które mają zainteresować czytelnika lub skutecznie coś sprzedać.

Po czym jednak poznać dobrego copywritera? Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych punktów!

Cechy dobrego copywritera

  • Posiadanie wiedzy z zakresu marketingu i psychologii, znajomość SEO

Jednym z głównych zadań copywritera jest sprzedaż. Teksty sprzedażowe mają za zadanie zainteresować czytelnika produktem i zachęcić do zakupu. Aby wzbudzić zainteresowanie, dobry copywriter musi posiadać choć podstawową wiedzę z zakresu marketingu i psychologii. Ważne jest także to, żeby tekst dotarł do jak największej liczby ludzi – czyli był dobrze pozycjonowany. Gwarantuje to zastosowanie zasad SEO!

  • Kreatywność i lekkie pióro

Dobry tekst, oprócz tego, że ma być napisany zgodnie z zasadami i zawierać odpowiednią liczbę znaków, powinien być też interesujący. Zaciekawienie czytelnika to jedno z najważniejszych zadań osoby zajmującej się pisaniem. Kreatywny, dobry copywriter z lekkim piórem zainteresuje czytelnika opisem, niezależnie od tego, czy opisuje deski kompozytowe czy maszyny rolnicze!

  • Znajomość poprawnej polszczyzny

Co tu dużo pisać – błędy ortograficzne oraz językowe rażą w oczy i wyglądają nieprofesjonalnie. Jako Polacy powinniśmy dbać o nasz rodzimy język i zwracać uwagę na poprawność językową.

  • Umiejętność dobrego researchu

Praca copywritera polega na pisaniu tekstów na różne tematy i nie jest obowiązkiem, aby na każdy z nich posiadać wiedzę ekspercką. Aby dobrze pisać na każdy temat, wystarczy jednak umiejętność wyszukiwania informacji. Dobry copywriter potrafi myśleć logicznie i odsiewać prawdziwe informacje od tych nieprawdziwych, a także sprawnie poruszać się w sieci i korzystać z wielu źródeł.

  • Komunikatywność

Aby współpraca z copywriterem była owocna, ważna jest dobra komunikacja. To właśnie od zebrania wszystkich niezbędnych informacji zależy napisanie tekstu zgodnego z oczekiwaniami. Dobry copywriter potrafi w zrozumiały i profesjonalny sposób komunikować się z klientem.

Jeśli szukasz pomocy w copywritingu, skontaktuj się z nami!

Facebook