Zlecanie pisania treści copywriterowi ma oczywiście swoje plusy i minusy. Po stronie plusów jest to, że możesz uwolnić swój czas, aby skupić się na innych aspektach swojej działalności. Ponadto dobry copywriter może pomóc poprawić ogólną jakość Twojej strony internetowej itp. Wadą tego rozwiązania jest jednak to, że musisz zainwestować w nie pieniądze. Jak to zrobić, aby była inwestycja w dobry copywriting się opłaciła?
Copywriting i jego rola w marketingu
Copywriting bazuje na umiejętności perswazji, ponieważ teksty copywritera mają skłaniać ludzi do działania. Ponieważ bez względu na to, jakim kanałem docierasz do odbiorców (czy jest to poczta elektroniczna, media społecznościowe, płatne reklamy, czy www) Twój sukces zależy od umiejętności docierania do odbiorcy.
Copywriting przydaje się wszędzie tam, gdy chcesz, aby Twój klient podjął jakąś aktywność:
- kliknął w link,
- zapisał się na szkolenie,
- kupił produkt,
- podjął kontakt.
Dlatego właśnie nauka pisania dobrych, perswazyjnych tekstów jest niezbędna w każdym biznesie.
3 powody, dla których warto zainwestować w dobry copywriting
Istnieje wiele powodów, dla których warto zainwestować w copywriting. Warto wymienić chociażby te poniższe:
- Teksty sprzedażowe mogą pomóc w sprzedaży większej liczby produktów lub usług. Dobry copywriting może przekonać potencjalnych klientów, aby kupili od Ciebie, a nie od konkurencji.
- Copywriting wspiera budowanie zaufania i wiarygodności wśród odbiorców docelowych. Przekazując jasne i dokładne informacje w swoich materiałach PR-owych i marketingowych, można zdobyć zaufanie potencjalnych klientów i pokazać im, że jest się autorytetem w swojej branży.
- Copywriting pomaga zaoszczędzić czas i pieniądze. Inwestując w profesjonalnego copywritera, możesz uwolnić swój czas i skupić się na innych aspektach działalności. Ponadto, tworząc dobrze napisane materiały marketingowe, można uniknąć kosztownych błędów, które mogłyby wyniknąć z samodzielnego copywritingu.
Kiedy warto zlecić pisanie treści copywriterowi?
Pytanie to wydaje się proste. Pisanie treści warto zlecić na zewnątrz wówczas, gdy zainwestowana kwota zwróci się dzięki stworzonym tekstom. Skąd jednak mieć pewność, że tak będzie? Przede wszystkim nie próbuj oszczędzić, wybierając początkujących copywriterów o niskich stawkach. Postaw raczej na doświadczonego specjalistę, cieszącego się dobrymi opiniami. Na początku współpracy poproś go o portfolio. (Zobacz też nasz artykuł: Dobry copywriter – po czym go poznać?). Po drugie: pamiętaj, że działania z zakresu content marketingu są długofalowe. Nie spodziewaj się efektów po opublikowaniu jednego tekstu na blogu czy posta na social mediach.