fbpx

Jesteś przedsiębiorcą posiadającym własną stronę www, prowadzisz bloga lub jesteś początkującym copywriterem, który dopiero zaczyna swoją przygodę z pisaniem tekstów na zlecenie? Jeśli tak, to z pewnością zastanawiasz się, jak tworzyć dobre teksty na www. Stosowanie się do trzech kroków, o których przeczytasz w poniższym artykule, sprawi, że podniesiesz wartość swoich tekstów i lepiej dostosujesz je do potrzeb odbiorców.

Keyword density – nasycenie tekstu słowami kluczowymi

Pierwszym z ważnych kroków, które sprawią, że zaczniesz tworzyć dobre teksty na www, jest „keyword density”. Czy wiesz, co oznacza ten termin? Jest to nasycenie tekstu frazami kluczowymi. „Keyword density” określane jest w procentach.  Dzięki temu masz pogląd na to, jak dużo słów kluczowych znajduje się w Twoim tekście w odniesieniu do wszystkich znaków.

Pamiętaj, że z liczbą słów kluczowych nie można przesadzić w żadną ze stron! „Keyword density” powyżej kilku czy kilkunastu procent będzie odbierany przez wyszukiwarkę Google jako nienaturalnie wysoki. Zadbaj raczej o to, aby słowa kluczowe znajdowały się w strategicznych miejscach: tytułach, nagłówkach, meta opisie. Nie staraj się natomiast na siłę „upychać ich w tekście”.

Pamiętaj, że z liczbą słów kluczowych nie można przesadzić w żadną ze stron!

CTA – Call to Action

CTA to nic innego jak „call-to-action”, czyli wezwanie do akcji. Co  to oznacza w praktyce? Są to zwroty, które zachęcają  do natychmiastowego podjęcia jakiegoś działania. Najczęściej CTA stosuje się, aby wpłynąć na potencjalnego klienta i przyśpieszyć jego działanie. Celem CTA jest również sprawienie, aby jak najwięcej osób kliknęło w link i przeszło na wybraną stronę, a tym samym zwiększyło konwersję. Przykładem CTA mogą być np. zwroty: „Kup teraz!” lub „Zadzwoń”.

Dobre CTA cechuje się:

  • zwięzłością,
  • czasownikami w trybie rozkazującym (np. odkryj, sprawdź, kup),
  • wyróżniającym wyglądem na tle reszty tekstu i treści.

Najczęściej na  portalach internetowych CTA pojawia się na grafikach, aplach czy banerach, które przekierowują na wybraną witrynę.

Power words – czy warto ich używać?

Kolejnym ważnym krokiem przy tworzeniu tekstów na www są tzw. „power words”. Są to zwroty i wyrażenia, które wpływają na odbiorcę w sposób mocniejszy niż pozostałe treści. Przykładowe słowa o wielkiej mocy to:

  • „Nowość”,
  • „Za darmo”,
  • „Zniżka”,
  • „Tylko teraz”,
  • „Nie przegap”.

„Power words” wykorzystywane są po to, aby wzbudzić u czytelnika określone emocje. Używaj ich jednak rozsądnie!

Podsumowanie: jak pisać dobre teksty na www?

Tworząc treści do Internetu, musisz pamiętać ciągle o tym, żeby utrzymać uwagę czytelnika. Dlatego tak ważne są krótkie, ale treściwe hasła. Nie bez znaczenia jest również sposób prezentowania treści. Celem copywritingu jest sprzedaż usług i produktów. Tworząc treści, musisz zawsze o tym pamiętać!

Jeśli interesuje Cię ten temat, zobacz też nasze teksty: Webwriting, czyli skuteczne teksty na stronę internetową i Jaka powinna być idealna długość tekstów do Internetu?.