W Internecie można znaleźć ogromną liczbę artykułów na przeróżne tematy. Każda nowa treść tam zamieszczana ma ogromną konkurencję, dlatego też często nie dociera do tylu osób, do ilu planował trafić autor. Co zatem zrobić, aby Twój tekst dotarł do jak największej liczby odbiorców? Należy przede wszystkim skupić się na tym, aby artykuły były krótkie i treściwe. Wiele osób zastanawia się, jaka długość tekstów do Internetu jest idealna…

Jaka jest optymalna długość tekstów do Internetu?

Według analiz ekspertów z Orbit Media Studios, o których pisze Barbara Stawarz-Garcia w książce „Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów?”, w wyszukiwarce Google największym zainteresowaniem cieszą się teksty krótsze niż 500 słów lub dłuższe niż 800 słów. Teksty, w których liczba wyrazów wynosi między 500 a 800 są za długie jak na newsy, a także za krótkie jak na wnikliwe opisanie tematu.

Tworząc teksty blogowe należy natomiast pamiętać, że jest to dość specyficzna forma komunikacji. Warto w niej znaleźć swój indywidualny styl i to właśnie od niego powinna zależeć długość artykułów. Specjaliści z Orbit Media Studios podają jednak 1500 słów jako optymalną liczbę we wpisie blogowym.

Największym zainteresowaniem cieszą się teksty krótsze niż 500 słów lub dłuższe niż 800 słów.

Długość tytułu maila, linijki i paragrafu

Tytuł to kluczowy element e-maila, jednak według badań nie należy martwić się liczbą znaków w tytule, ponieważ nie wpływa to na poziom klikalności. Trzeba natomiast wziąć pod uwagę to, że coraz więcej osób czyta maile na telefonie, dlatego warto zadbać, aby tytuł zmieścił się w 50 znakach ze spacjami.

Dla ludzkiego oka dużo łatwiejsze do przeczytania są linijki krótsze, a według badań zalecana ich długość to 12 słów. Oprócz tego należy także kontrolować szerokość tekstu (najlepiej, aby mieściła się między 400-500 pikseli).

Paragrafy zwiększają czytelność tekstu, dlatego również są niezbędne. Także i one powinny mieć określoną długość, ok. 4- 6 wersów.

Posty na Facebooku

Każdej osobie działającej w social mediach zależy na zaangażowaniu czytelnika. Uznaje się, że najlepsze efekty przynoszą posty obejmujące ok. 100-140 znaków ze spacjami. Ponadto dodanie zdjęcia może zwiększyć interakcję z fanami nawet 4-krotnie! Jeśli chodzi zaś o wideo, to jego długość powinna wynosić od 3 do 5 minut.

Źródło: Barbara Stawarz-Garcia, „Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów?”, Warszawa 2018.

Przeczytaj też nasze pozostałe artykuły, które pomogą Ci lepiej pisać treści do Internetu: o słowach kluczowych i metadanych!

Facebook