fbpx

„I love marketing” to wydarzenie, którego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Każdego roku konferencja przyciąga uwagę wszystkich tych, którzy z marketingiem są związani zarówno zawodowo, jak i hobbystycznie. Jak przebiegała edycja 2023? Zapraszam do relacji!

Co wydarzyło się na I love marketing?

Sala kinowa Złotych Tarasów wypełniona po brzegi, konkursy z nagrodami, popcorn dla każdego i najbardziej zgrywalizowane stoiska wystawców. Tak w kilku słowach można by opisać tegoroczne I love marketing & technology. Konferencja w 2023 roku przybrała aż 5-dniową formułę, z czego 2 dni były poprowadzone w języku angielskim i tłumaczone symultanicznie. A co działo się na scenie? Zdecydowanie, był ogień. Aż 12 prelegentów wygłosiło 18-minutowe, przepełnione treścią wykłady, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Plan, analiza, strategia

Czym różni się plan od strategii? Ten pierwszy jest stosunkowo prostszy – dotyczy zarządzania zasobami, które już mamy. Strategia bywa natomiast przerażająca, w końcu dotyczy przyszłości. Daniel Kotliński podkreślił, że warto uważać na tzw. produkty strategiopodobne. Udając strategię, dają fałszywe poczucie bezpieczeństwa i dobrze wykonanej roboty. Jednocześnie nie mogą prowadzić do celu.

Strategia bywa czasem przerażająca – w końcu dotyczy przyszłości.

DANIEL KOTLIŃSKI

Wystąpienie Daniela było tego dnia pierwsze i z perspektywy czasu chyba muszę przyznać, że zaciekawiło mnie najbardziej ze wszystkich!

Papier przyjmie wszystko!

Wojciech Kardyś, którego wystąpienie zebrało wiele pozytywnych recenzji uczestników, opowiadał o influencer marketingu. Wskazał trzy główne problemy, z którymi obecnie mierzą się marki. Jedną z nich jest brak jakiejkolwiek weryfikacji, prowadzący do spadku wiarygodności. Ze sceny padły na szczęście także praktyczne rozwiązania. Wojciech zwrócił uwagę na to, że zasięgi to nie wszystko. Liczby, jak się okazuje, mogą kłamać i czasem bardziej owocna będzie współpraca z mniejszym twórcą, ale takim, który ma bardziej zaufaną społeczność.

I love marketing odbywało się w 2023 roku w dniach 23-27 października. Miejscem wydarzenia były Złote Tarasy w Warszawie.

O ludziach z papieru, czyli personach, opowiadał natomiast Jacek Kłosiński. Jacek pokazał na przykładach ciekawy i uniwersalny sposób na to, jak dotrzeć do potrzeb klienta i dostarczyć mu nową, lepszą jakość.

Tomasz Palak przedstawił natomiast praktyczne porady na temat stron www. Tym razem od… prawnej i technicznej strony. Pokazał sprawdzone rozwiązania, dzięki którym każdy właściciel witryny może spać spokojnie.

Dzisiejszy marketing musi być waleczny

Podczas wystąpienia Magdaleny Urbaniak padł znamienny cytat „Dzisiejszy marketing musi być waleczny!”. Co to oznacza? Nie możemy zapominać, że sprzedaż nie kończy się na konwersji. Wychodząc poza ramy, dbając o klienta również po dokonaniu przez niego zakupu, mamy szansę wyróżnić się spośród konkurencji. Najlepszy konsument to bowiem taki, który przywiązuje się do marki i zostaje jej brand ambasadorem.

Marka ma tyle siły, ile my mamy odwagi!

Magdalena urbaniak

Magdalena podkreślała również, że do znanego nam modelu 4P musimy też dodać kolejne, piąte P – pozycjonowanie. I tu również przydadzą się klienci. Słuchając ich słów i potrzeb, zyskujemy niezbędną wiedzę na temat tego, jak pozycjonować nasze produkty czy usługi. A w tym wszystkim nie możemy zapominać o odwadze w działaniach.

I love marketing!

Na koniec trzeba też wspomnieć o licznych sponsorach i wystawcach, którzy odwiedzili tegoroczną odsłonę wydarzenia. Wśród nich znalazły się m.in. Pluxee, WhitePress, MaxRoy, Yepp Ai, No Fluff Jobs i PR Calling . Dzięki specjalnej aplikacji uczestnicy mogli wykonywać konkursy przypisane do poszczególnych stanowisk i zgarniać nagrody. Organizatorem był jak zawsze Sprawny Marketing – i w tym miejscu należą się duże brawa za jak zawsze dobrą robotę!

Konferencja I love marketing zdecydowanie jest warto odwiedzenia. Na kolejną edycję nie musimy czekać rok – odbędzie się już na wiosnę 2024. Do zobaczenia!

Anna Wołodko

Zobacz też relację z Konferencji Nowoczesna Sprzedaż i Marketing 2023.