fbpx

17 marca 2023 r. odbyła się trzecia już edycja konferencji „Nowoczesna sprzedaż i marketing”, organizowana przez Sell Wise. Jak przebiegała i czego można się było na niej nauczyć? Zapraszam do relacji z pierwszej ręki!

Sztuczna inteligencja nie odbierze nam pracy!

Chyba nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, jeśli powiem, że w większości wystąpień przewijał się temat sztucznej inteligencji i tego, jak możemy ją wykorzystywać w marketingu. Temat jest ostatnio numerem 1, ze względu na fakt udostępnienia na szeroką skalę narzędzi takich jak chat GPT-3 i GPT-4.

Artur Kurasiński podczas swojej prelekcji podkreślił, że AI nie jest chwilową modą, jak było z wcześniejszymi nowinkami technologicznymi (NFC, kryptowaluty). Sztuczna inteligencja z pewnością będzie się nadal rozwijała i będzie towarzyszyć nam już na zawsze. Padły bardzo ważne słowa, które dają sporą nadzieję całej branży kreatywnej. To nie AI odbierze nam pracę. Zrobią to osoby, które będą potrafiły się nią posługiwać.

Narzędzia AI już dziś świetnie radzą sobie z wszelkiego rodzaju analizą danych, tabelami, porównaniami itp. Chat GPT-4 jest w stanie nie tylko wygenerować tekst, ale i zanalizować liczby, stworzyć ofertę lub prezentację, usystematyzować dane czy opisać obrazek. Artur Kurasiński podkreślił też, że rozwój tego typu narzędzi następuje lawinowo. Każda kolejna wersja jest wielokrotnie doskonalsza od poprzedniej. Tylko od nas zależy, jak je wykorzystamy.

To nie sztuczna inteligencja zabierze nam pracę. Zrobią to inni ludzie, którzy lepiej niż my będą potrafili się nią posługiwać.

Artur Kurasiński

Sprzedaż i marketing B2B

Równie ciekawe wystąpienie dotyczyło inwestowania w marketing B2B. Łukasz Kosuniak przedstawił ten temat z dwóch perspektyw: przedsiębiorcy, który płaci za działania marketingowe i chce widzieć efekty, i marketera, który ma za zadanie osiągać cele. Trzy najważniejsze lekcje, jakie wyciągnęłam z tej prelekcji, są następujące:

  1. Sukces możliwy jest tylko przy współpracy Klienta i marketera. Nawet najlepszy marketer nic nie zdziała, jeśli nie otrzyma „wsadu” merytorycznego i nie będzie znał wartości marki, dla której pracuje;
  2. Aby działania były mierzalne, potrzebna jest dobra miara, dobrana do konkretnego etapu lejku marketingowego, na jakim się znajdujemy;
  3. W marketingu na pierwszym miejscu warto postawić twarde dane i liczby, a nie tylko kreatywność (która jest nie mniej ważna, jednak niewymierna).
1. Za notatki z prelekcji odpowiedzialna była Sylwia Chmielewska z Rysuję Eventy; 2. Organizatorem Konferencji był Szymon Negacz, właściciel Sell Wise; 3. Konferencja odbywała się w Hotelu Mariott w Warszawie.

Ciekawymi spostrzeżeniami na temat marketingu B2B podzielił się też Kamil Kozieł w wykładzie o ekonomii behawioralnej. Przedstawił najciekawsze zjawiska z dziedziny psychologii, które – dobrze wykorzystane – mogą przynieść realne korzyści w marketingu. Padły pojęcia takie jak framing czy kotwiczenie – tematy te z pewnością są warte zgłębienia przez każą osobę interesującą się reklamą i marketingiem.

Lepsza sprzedaż, mierniki skuteczności i… mistrzowska odporność psychiczna

Łukasz Połubianka w wykładzie o prospectingu wskazał na dużą rolę tzw. ultrapersonalizacji. Igor Bielobradek podpowiedział natomiast, jak mierzyć skuteczność działań marketingowych, a Iwona Borawska przedstawiła swoje wnioski na temat zwiększenia skuteczności sprzedaży.

Nie sposób nie wspomnieć też o wystąpieniu Iwony Guzowskiej, mistrzyni świata w kick-boxingu i boksie. Podkreśliła ona, jak ważne dla przedsiębiorców jest dbanie o odporność psychiczną. Warte zapamiętania były z pewnością słowa: „Zastanów się, czy Twój biznes to naprawdę to miejsce, w którym chcesz być”. Iwona Guzowska podkreśliła, że nie warto gonić cudze marzenia, opierając się na swojej osobistej historii sprzed zdobycia tytułu Mistrzyni Świata.

Zastanów się, czy Twój biznes to naprawdę to miejsce, w którym chcesz być?

Iwona Guzowska

Wisienką na torcie był wykład Szymona Negacza, CEO Sell Wise i organizatora konferencji, na temat tego, jak uniezależnić firmę od właściciela. Spotkanie wzbogaciły też oczywiście stoiska branżowe, m.in. Calligraphly, Lediberg, Let’s Automate czy Value Finance.

Nowoczesna Sprzedaż i Marketing to z pewnością konferencja już na stałe wpisująca się na listę corocznych wydarzeń dla przedsiębiorców, które należy choć raz zobaczyć. Czy osobiście polecam? Zdecydowanie tak! Krótka forma prezentacji, dobrze dobrane tematy, merytoryka na najwyższym poziomie i świetni prelegenci to z pewnością to, co wyróżnia to wydarzenie na tle innych 🙂

Anna Wołodko

Zainteresował Cię ten temat? Przeczytaj też relację z SEO Poland Conference!