Rok 2022 to dla mnie czas intensywnego zdobywania wiedzy – a jak się uczyć, to od najlepszych. Dlatego też nie poprzestałam na udziale w SEO & Content Camp organizowanym w Szczyrku i w słoneczny wrześniowy poranek 2022 r. dotarłam do Krakowa. To właśnie tam, w centrum kongresowym ICE, odbyło się SEO Poland Conference!
Content, analiza danych i sztuczna inteligencja…
Konferencja zorganizowana została z ogromnym rozmachem. Docenić trzeba tu organizatorów, którzy zadbali o każdy szczegół: od doboru tematów i prelegentów, przez bonusy i wystawców, aż po… pyszny catering! Oczywiście najważniejsza była w tym wszystkim merytoryka, czyli wystąpienia specjalistów SEO.
Kasia Baranowska podzieliła się swoimi przemyśleniami na temat tego, co tak naprawdę jest w SEO istotne. (I tu zdradzę, że nie są to ani linki, ani content). Michał Wacławski opowiedział natomiast o tym, w jaki sposób raportować SEO, aby zadowolić Klienta, a Szymon Słowik przedstawił swoje doświadczenia z indeksacją Google. Na scenie, w krótkich przemówieniach, tzw. Elevator Pitch, pojawili się również liczni debiutanci.


Automatyzujmy działania!
Szczególnie ciekawym wydał mi się zwłaszcza wykład „Proces SEO skalowany sztuczną inteligencją”. Michał Suski, współwłaściciel Surfer SEO, podkreślił w nim, że domeną człowieka są kreatywne zadania – niezależnie czy chodzi o działania strategiczne, pisanie treści, czy pracę koncepcyjną. Aby jednak mieć na nią przestrzeń, warto oddelegować zadania wymagające liczenia i analizowania danych maszynie. Tym bardziej, że obliczenia komputera nie są obarczone tak dużym ryzykiem błędu jak te ludzkie.
Sztuczna inteligencja na ten moment może już:
- dobrać odpowiednie frazy kluczowe,
- przeanalizować konkurencję,
- napisać tekst lub wspomóc copywritera w pisaniu, proponując mu, w których paragrafach umieszczać które słowa kluczowe.
Utwierdza mnie to tylko w przekonaniu, że nie można bać się sztucznej inteligencji. Warto natomiast poznawać ją lepiej, by móc wykorzystywać jej rozwiązania w praktyce. A moimi przemyśleniami w tym zakresie dzieliłam się już wcześniej w artykule dla portalu „Warto znać”: Czy roboty zastąpią copywriterów.


Stoiska tematyczne na SEO Poland Conference
Tak samo jak i na SEO&Content Camp, czyli poprzednim wydarzeniu, w którym miałam okazję uczestniczyć, tak i tym razem podczas konferencji można było odwiedzić kilkanaście branżowych stanowisk.
Swoimi rozwiązaniami i nowinkami pochwalili się m.in. Linkhouse, Cyber Folks, Surfer, Ahrefs czy SEO 360. Dla mnie stoiska branżowe to oczywiście nie tylko gifty i możliwość darmowego sprawdzenia rozwiązań, które proponują wystawcy. To przede wszystkim możliwość rozmowy z przedstawicielami firm. Dzięki temu dowiedziałam się np. o nowym rozwiązaniu, jakie szykuje już niebawem Surfer SEO. Chodzi o podpowiedzi dotyczące słów kluczowych w obrębie konkretnego paragrafu! Czekam na możliwość testowania w praktyce, ponieważ z Surfera korzystam na co dzień 😉