Zastanawiasz się nad otwarciem własnej firmy? Masz gotowy biznesplan, ale nadal brakuje Ci pomysłu na nazwę? Podpowiadamy, jak nazwać firmę! Naming to ważny element w budowaniu marki, dlatego nie można go pomijać lub o nim zapominać.

Naming – czyli jak nazwać swoją firmę?

Szukanie idealnej nazwy dla firmy jest jak szukanie perfekcyjnego imienia dla dziecka. Nie należy do najłatwiejszych, ale każdy młody przedsiębiorca musi przejść przez ten etap. Nazwa powinna być profesjonalna, chwytliwa, a przede wszystkim sprawiać, że firma będzie wyróżniała się na tle konkurencji.

Naming jest bardzo ważnym elementem strategii reklamowej i marketingowej. Nierzadko klient utożsamia firmę z jej nazwą, a nie ofertą. Dlatego tak istotne jest znalezienie unikalnej i wyróżniającej nazwy dla firmy. W ostatnim czasie popularnym zjawiskiem w tworzeniu nazwy jest wchodzenie w grę słowną z klientem. Taki szyld cieszy się wtedy dużym zainteresowaniem, sprawia, że każdy choć na chwilę się zatrzymuje i zastanawia nad przesłaniem marki.

Pamiętaj! Nazwa firmy będzie obecna na wszystkich dokumentach, stronach www, fanpage’ach. Dlatego jej wybór musi być dobrze zaplanowany i przemyślany.

Najważniejsze cechy, które musi mieć nazwa Twojej firmy to:

  • łatwa do zapamiętania – dzięki temu klienci nie będą stale główkować nad nazwą i częściej będą mówić o Twojej firmie,
  • chwytliwa – nietuzinkowy pomysł na nazwanie firmy sprawi, że wyróżnisz ją na tle konkurencji,
  • krótka i prosta – warto postawić na minimalizm!

Profesjonalna nazwa dla Twojej firmy

Nadal zastanawiasz się jak nazwać firmę? Przede wszystkim skorzystaj z pomocy innych osób. Burza mózgów pozwoli na uzyskanie szerszej perspektywy, znalezienie większej ilości propozycji i przede wszystkim zwiększenie szans na znalezienie idealnej nazwy dla Twojej firmy.

W stworzeniu unikalnej, niepowtarzalnej nazwy warto też skorzystać z fachowej pomocy. Profesjonalny copywriter zadba nie tylko o szeroki wachlarz atrakcyjnych propozycji, ale także przemyśli kwestie, które mogą po prostu nie przyjść do głowy, np. upewni się, że proponowane nazwy nie są wykorzystywane już przez inne marki, sprawdzi, czy nie istnieją nazwy o podobnym brzmieniu (co mogłoby rodzić nieporozumienia w przyszłości) itp.

Wybierając nazwę dla firmy nie można zapominać o prawach autorskich. Podczas poszukiwania odpowiedniej nazwy warto najpierw sprawdzić, czy nasz pomysł nie jest już wykorzystywany przez inną firmę (można to zrobić np. w CEIDG i KRS) lub nie został wcześniej zarejestrowany w Urzędzie Patentowym. Przed zarejestrowaniem firmy warto też zobaczyć, czy są wolne domeny internetowe pod daną nazwą.

Jeśli zastanawiasz się, jak nazwać firmę i potrzebujesz porady, zapraszamy do kontaktu!

Przeczytaj też nasz artykuł o tym, jak pisać skuteczne teksty na www!

Facebook