fbpx

Teksty pod SEO, czyli treści zoptymalizowane pod słowa kluczowe, pojawiają się w Internecie coraz częściej. Wiele firm stawia na SEO, jako na skuteczne narzędzie promocji marki w sieci. Czy jednak każda branża potrzebuje pozycjonowania? Kiedy warto zdecydować się na teksty pod SEO, a kiedy można z nich zrezygnować?

Teksty pod SEO – czym w ogóle są?

Teksty pod SEO charakteryzują się kilkoma elementami. Z pewnością wiele razy widziałeś je, przeglądając teksty na www i może nie zdawałeś sobie z tego sprawy. Jak je rozpoznać? Przede wszystkim cechuje je zawartość słów kluczowych. To te frazy, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania np. w przeglądarce Google. Po drugie, teksty pod SEO mają specyficzną budowę. Zawierają nagłówki (śródtytuły), często mają wypunktowania czy pogrubienia. Zasady pisania pod SEO nie są bardzo skomplikowane. Dobry copywriter umie napisać taki tekst pod SEO, który łatwo i przyjemnie się czyta. Jednocześnie taki tekst będzie dobrze pozycjonował stronę. Czyli pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania i tym samym przyciągnie klientów / czytelników na stronę www. Zobacz więcej na temat pozycjonowania SEO tutaj.

Dla kogo jest optymalizacja tekstów pod wyszukiwarkę

O SEO powinny przede wszystkim zadbać osoby, które sprzedają przez Internet, np. prowadzą sklep online. Branża e-commerce charakteryzuje się dużą konkurencyjnością. Jeśli Twój sklep nie jest dobrze wypozycjonowany, Twoi potencjalni klienci nie znajdą Cię na rynku! Pamiętaj, że pod SEO powinien być zoptymalizowany każdy opis produktu i każdy opis kategorii w sklepie! Tylko tak zadbasz o dobrą pozycję w Google.

Optymalizacja tekstów pod SEO jest też istotna, jeśli chcesz trafić ze swoimi treściami (np. blogowymi) do szerokiego grona odbiorców. Powinno zależeć Ci na tym, aby po wpisaniu danego hasła, Twoja strona (Twój blog) wyskoczyła jak najwyżej!

Kiedy SEO nie jest istotne? Wtedy, gdy piszesz niejako do szuflady, np. prowadzisz niszowy blog dla siebie lub swoich znajomych. Jednakże… zasady SEO to ogólne zasady, jak lepiej pisać treści! Stosując je, możesz mieć pewność, że ułatwisz Twoim czytelnikom odbiór tekstów. Dlatego też warto optymalizować teksty, nawet wówczas, gdy nie sprzedajesz swoich usług / towarów przez Internet.