fbpx

SEO copywriting to proces pisania treści na stronę internetową, która jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych, jak Google. Oznacza to, że copywriter SEO nie tylko musi używać słów kluczowych w treści, ale także upewnić się, że treść jest dobrze napisana i angażuje czytelników. Jeśli chcesz lepiej poznać SEO copywriting – czym jest, jak działa – koniecznie przeczytaj poniższy artykuł!

Czym jest SEO?

SEO to obszerna dziedzina obejmująca wiele działań zmierzających do lepszego pozycjonowania strony www w wyszukiwarce internetowej. SEO copywriting to natomiast takie optymalizowanie tekstów, aby pozytywnie na tę pozycję wpływały. Zasady SEO copywritingu obejmują dbałość o właściwą strukturę tekstu, podział na nagłówki czy stosowanie słów kluczowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj nasz artykuł: Wszystko, co musisz wiedzieć o SEO.

Copywriter vs SEO copywriter – czym się różnią?

Istnieje kilka kluczowych różnic między copywriterami a copywriterami SEO. Po pierwsze, copywriterzy zazwyczaj skupiają się na tworzeniu perswazyjnych, interesujących i skoncentrowanych na marce treści. Copywriterzy SEO skupiają się na tworzeniu treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek. Ponadto, copywriterzy, w przeciwieństwie do copywriterów SEO, nie muszą znać zasad pozycjonowania. Wreszcie, copywriterzy zazwyczaj współpracują z klientami przy tworzeniu kampanii reklamowych lub innych materiałów marketingowych, podczas gdy copywriterzy SEO zazwyczaj współpracują z właścicielami stron internetowych, aby pomóc im poprawić ich pozycję w wyszukiwarkach.

SEO copywriting – czym jest, a czym nie jest?

Zapamiętaj! SEO copywriting dotyczy optymalizowania tekstów na www. Nie musisz mieć wiedzy technicznej, jak zoptymalizować samą stronę czy grafiki, przygotować wersję mobilną lub przyspieszyć ładowanie strony www. Jako copywriter SEO zajmujesz się wyłącznie wycinkiem pozycjonowania, jakim jest dobra optymalizacja treści.