fbpx

Komunikacja na social mediach jest bardzo ważna. To właśnie dzięki niej możemy zdobyć klientów i rozwinąć swą firmę. Wiele osób jednak nie wie, jak powinna wyglądać taka komunikacja i jakimi zasadami się w niej kierować. Na co powinno się zwrócić szczególną uwagę?

Jak uporządkować zasady komunikacji?

Zaczynając komunikację na social mediach należy przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość – aktywność na profilu nie wzrośnie od razu, trzeba nad tym konsekwentnie pracować. Aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, warto kierować się paroma krokami, które pomogą Ci uporządkować zasady komunikacji.

  • Ustal strategię, czyli cele, jakie chcesz osiągnąć.
  • Ustal plan taktyczny – zastanów się, w jaki sposób najłatwiej będzie osiągnąć ustalone cele.
  • Bądź konsekwentny – aby internauci pozostali zaangażowani, musisz konsekwentnie publikować nowe, atrakcyjne treści. Pamiętaj, że jeśli Twój profil będzie nieaktywny przez jakiś czas, to internauci odwrócą się od Twojej firmy, a ponowne ich zaangażowanie będzie trudne.
  • Inspiruj użytkowników – w social mediach ważna jest aktywność (polubienia, komentarze, rekomendacje). Postaraj się zachęcić internautów do jak najczęstszego udzielania się.
  • Monitoruj efekty – statystyki aktywności (czyli zasięg oraz zaangażowanie) pozwalają poznać trend, czyli dowiedzieć się, jakiego rodzaju treści najbardziej podobają się internautom.
  • Testowanie, rozwój i monitoring konkurencji – w marketingu nie ma jednego skutecznego sposobu, dlatego należy nieustannie podglądać konkurentów, szukać nowych rozwiązań i testować je na swoim profilu.

Budowanie zaangażowania na social mediach może okazać się mozolną pracą, jednak zdecydowanie warto się jej podjąć. Dobra komunikacja na social mediach pozwala zdobyć uznanie oraz lojalność wśród użytkowników i potencjalnych klientów.

Komunikacja na social mediach na przykładzie Facebooka

Jeśli już uporządkujesz zasady komunikacji, możesz przejść do zastosowania tych zasad w praktyce. Poniżej kilka dodatkowych wskazówek, pochodzących z książki „E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online” Artura Maciorowskiego:

  • Ustal zasady i tematykę komunikacji. Nie pozwól na chaos na Twoim profilu.
  • Dodawaj jak najwięcej ciekawych zdjęć, linków czy filmów w celu uatrakcyjnienia postów.
  • Wykorzystuj elementy o charakterze rozrywkowym – quizy, ankiety itp.
  • Stosuj pytania lub zachęcaj użytkowników do dokończenia wypowiedzi.
  • Jeśli popełnisz błąd, bądź szczery.
  • Monitoruj profil i odpowiadaj na pytania (nawet te trudne).
  • Wykorzystuj w swoich wypowiedziach aktualne, modne tematy.

Zobacz też nasz artykuł: Social media w 2021 roku – zmiany na Facebooku, Instagramie i LinkedInie.

Facebook