Chciałbyś mieć więcej osób w swojej liście mailingowej? Albo może stworzyłeś e-booka, którego chcesz jak najlepiej sprzedać? W takich sytuacjach najlepiej zdecydować się na stworzenie landing page. To strona, która ma za zadanie wypromować Twoją ofertę (może nią być wszystko; zarówno płatne produkty jak i bezpłatne materiały).

Co to jest landing page?

Landing page to nie jest zwykła strona. Jej celem jest zaprezentowanie klientom oferty w ciekawy sposób oraz zachęcenie do skorzystania z niej (np. poprzez przedstawienie korzyści z niej płynących). Landing page powinien mieć więc zachęcającą, miłą dla oka strukturę i prosty, zwięzły tekst, który ma przedstawić ofertę oraz wzbudzić zainteresowanie odbiorców.

Teksty na landing page tworzone są po to, aby nakłonić odbiorcę do podjęcia jakiejś akcji. A co za tym idzie – mają za zadanie zapewnić większą konwersję. Aby stworzyć tekst na landing page, który pomoże w osiągnięciu założonego celu, należy wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii.

Jakie powinny być dobre teksty na landing page?

Napisanie tekstu zapewniającego wysoką konwersję nie jest łatwe. Aby zrobić to dobrze, należy przede wszystkim posługiwać się językiem korzyści oraz wziąć pod uwagę to, do jakiej grupy docelowej skierowana jest treść. Warto również zoptymalizować teksty pod SEO.

Oprócz tego należy skupić się także na takich kwestiach jak:

  • bezpośredniość – teksty na landing page należy pisać w 1. osobie l.p.,
  • rzetelność – treść powinna być merytoryczna i przedstawiać najważniejsze fakty,
  • zwięzłość – teksty na landing page powinny zawierać tylko ważne informacje i być na tyle krótkie, aby każdy był w stanie doczytać je do końca,
  • formatowanie – bardzo ważne jest to, aby tekst był przejrzysty i miły dla oka. Należy więc odpowiednio go sformatować (używać nagłówków, pogrubień, pochyleń itp.),
  • struktura strony – najważniejsze informacje należy umieścić na samej górze, warto także pogrubić nagłówki,
  • CTA (call to action) – bardzo istotny element, który bezpośrednio przekierowuje do skorzystania z przedstawionej oferty.

Po zastosowaniu się do powyższych wskazówek pozostaje Ci jedynie obserwacja wyników, ich analiza i wdrożenie ewentualnych modyfikacji.

Zainteresował Cię ten temat? Zobacz też nasz artykuł: Dobre teksty na www w trzech krokach.

Facebook