fbpx

Marketing w mediach społecznościowych (tzw. social media marketing) to proces wykorzystywania platform internetowych (np. Facebook) do budowania relacji oraz mnożenia interakcji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Tworząc i udostępniając angażujące treści, firmy można pozyskiwać nowych klientów, zwiększać ruch na stronie internetowej i skalować sprzedaż. Zobacz, dlaczego właściwie warto wykorzystać social media do promocji swojego biznesu!

Dlaczego ludzie korzystają chętnie z social media?

Istnieje wiele powodów, dla których korzystamy z mediów społecznościowych. Niektórzy używają ich po to, aby móc kontaktować się z przyjaciółmi i rodziną. Natomiast inni, aby być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami, a jeszcze inni wykorzystują je jako platformę do dzielenia się własnymi przemyśleniami i pomysłami. Powody te związane są z celami prywatnymi. Oczywiście social media świetnie sprawdzają się również do osiągania celów biznseowych. Wielu przedsiębiorców używa ich do tego, by zyskiwać nowych klientów lub dbać o dobry PR marki. Niezależnie od powodu, media społecznościowe niewątpliwie obecnie stały się podstawą życia wielu ludzi.

Zalety posiadania konta na social mediach

Posiadanie konta w mediach społecznościowych ma wiele zalet. Być może najbardziej oczywistą z nich jest możliwość utrzymywania kontaktu z przyjaciółmi i rodziną, którzy mieszkają daleko. Za pomocą mediów społecznościowych oczywiście można również poznawać nowych ludzi.

Kolejną zaletą mediów społecznościowych jest to, że mogą one być doskonałym sposobem na promowanie firmy lub produktów. Jeśli masz stronę internetową lub bloga, możesz wykorzystać media społecznościowe, aby zwiększyć ruch na stronie i liczbę odbiorców. Można też wykorzystać media społecznościowe do nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami i budowania z nimi relacji.

Wreszcie, media społecznościowe mogą być świetnym sposobem na wyrażenie siebie i nawiązanie kontaktu z innymi, którzy podzielają Twoje zainteresowania. Niezależnie od tego, czy dzielisz się zdjęciami, filmami, artykułami czy po prostu swoimi przemyśleniami na temat życia, media społecznościowe zapewniają Ci platformę, na której możesz to robić.

Jakie korzyści daje nam social media marketing?

Istnieje wiele korzyści z zamieszczania reklamy w mediach społecznościowych. W tym możliwość dotarcia do dużej grupy odbiorców przy minimalnym wysiłku, możliwość kierowania do określonych grup demograficznych i możliwość śledzenia wyników. Dodatkowo, reklama w mediach społecznościowych może być stosunkowo niedroga w porównaniu z innymi formami reklamy. Mowa tu oczywiście o promocji płatnej (np. Facebook Ads). Warto wiedzieć, że social media można też wykorzystywać w sposób organiczny, np. publikując ciekawe treści (content marketing).

Jeśli interesuje Cię ten temat, zobacz także artykuł: Jak pisać angażujące posty na social media.

Facebook