fbpx

Przygotowywanie grafik na profile prywatne i firmowe to bardzo ważny krok w dbaniu o wizerunek. Wymiary grafik to temat, który powraca jak bumerang w rozmowach, na forach i specjalistycznych blogach. Fakt, że Facebook często wprowadza modyfikacje tych wymiarów, nie ułatwia przygotowywania grafik. Sprawdź, jakie obecnie są aktualne wymiary grafik na Facebook! Artykuł przedstawia stan na luty 2022.

Jaka powinna być dobra grafika na Facebook?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz prywatne konto czy firmowe na portalach społecznościowych,  z pewnością starasz się, aby wyglądał on jak najlepiej. Dobra grafika to połowa sukcesu. Jednak, jak przygotować grafikę? Na co zwracać uwagę aby spełniła ona swój cel i przyciągnęła jak największą liczbę odbiorców?

Grafika przede wszystkim powinna być atrakcyjna wizualnie. Dzięki temu będzie się ona podobać, co przełoży się na ruch na profilu, liczbę obserwujących i liczbę polubień pod postami. Jeśli grafika będzie przyciągać uwagę, możesz być pewny, że przyciągnie ona nowych, aktywnych odbiorców.

Jeśli skrupulatnie i fachowo podchodzisz do prowadzenia swojego profilu, z pewnością zdajesz sobie sprawę, że atrakcyjniejsze dla odbiorcy będą posty, które będą utrzymane w jednym tonie i stylu. Zgodna identyfikacja wizualna sprawia, że profil wygląda fachowo i profesjonalnie. Działanie zgodnie z takimi zasadami podoba się o wiele bardziej odbiorcom, niż profil, na którym pojawiają się losowe i nieprzemyślane posty i grafiki.

Bardzo ważne jest także, żeby wygląd grafiki był dopasowany do tematyki posta. Spójność w tym zakresie również podniesie atrakcyjność i profesjonalizm profilu.

Aktualne wymiary grafik na Facebook 2022 r.

Zmiany i modyfikacje, które wprowadza serwis, utrudniają bycie na bieżąco w tych kwestiach. Poniższa lista ułatwi Ci zweryfikowanie, jakie wymiary powinny mieć konkretne grafiki na Twoim profilu.

Wymiary aktualne na luty 2022 prezentują się następująco:

  • zdjęcie profilowe – 170 x 170 px,
  • zdjęcie w tle – 820 x 312 px,
  • tło grupy na Facebooku – 1640 x 856 px,
  • tło wydarzenia – 1200 x 628 px,
  • post kwadratowy – 1080 x 1080 px,
  • pionowy post – 640 x 960 px,
  • poziomy post – 1200 x 960 px,
  • relacje na Instagramie /Facebooku – 900 x 1600 px,
  • post wideo – 1920 x 1080 px,
  • karuzela – 1080 x 1080 px,
  • polubienia strony -1200 x 444 px,
  • linkpost – 1200 x 628 px,
  • Lead Ads – 1200 x 628 px,
  • okładka notatki – 1200 x 445 px.

Zainteresował Cię ten temat? Zobacz artykuł o tym, jakie zmiany na social mediach przyniósł rok 2021!