Przeszukując oferty, z pewnością nie raz natrafiłeś na nazwy: copywriter, content writer i SEO copywriter. Czy wiesz jednak, czym się od siebie różnią i kogo tak naprawdę potrzebujesz w swojej firmie? Sprawdź, kim jest copywriter, a kim SEO copywriter, a także, czy content writer to ich synonim!

Copywriter, SEO copywriter i… content writer – czym się różnią?

Copywriter to osoba, która – najprościej mówiąc – pisze teksty do materiałów reklamowych i marketingowych. Może to być zawartość strony internetowej, broszury, kampanie e-mailowe, plakaty i inne.

Copywriter SEO to rodzaj copywritera, który specjalizuje się w pisaniu tekstów zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek. Oznacza to, że jego teksty zawierają słowa kluczowe, mogące być wyszukiwane np. w Google.

Content writer to z kolei osoba, która pisze treści na stronę internetową lub do innych publikacji. Mogą to być wpisy na blogach, artykuły, zawartość stron internetowych itp. Chociaż autor treści nie musi specjalizować się w SEO, może pisać treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek. Warto też wiedzieć, że content writer dostarcza klientowi wysokojakościowe treści. Więcej przeczytasz tutaj.

Oczywiście, często copywriter SEO i copywriter to jedna i ta sama osoba! Warto jednak dopytać przed zleceniem usługi, w czym specjalizuje się wybrany przez nas copywriter.

Kiedy zlecić tekst SEO copywriterowi?

Odpowiedź jest prosta: wtedy, gdy zależy Ci na wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce. SEO copywriter nie przyda się natomiast w zleceniach dotyczących:

  • materiałów off-line, np. plakatów, ulotek,
  • postów na social media.

Plusów z zatrudnienia copywritera jest sporo. Przede wszystkim: możesz uwolnić swój czas, aby skupić się na innych aspektach prowadzenia działalności. A jeśli zatrudnisz dobrego copywritera, może on pomóc poprawić ogólną jakość Twojej komunikacji (zobacz więcej tutaj).

Facebook