fbpx

Jeśli zastanawiasz się między skutecznym pozycjonowaniem SEO, a działaniami z zakresu UX i nie wiesz co wybrać, to… wcale nie musisz się tym zamartwiać. Dlaczego? Ponieważ SXO łączy skutecznie w sobie te dwie strategie i pozwala na prowadzenie efektywnego marketingu online na Twojej stronie.

SEO i UX – czy to się da połączyć?

Czy wiesz, czym jest SEO oraz UX? Pierwszy z nich to skrót od słów Search Engine Optimization i oznacza dosłownie optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Innymi słowy, celem strategii SEO jest podniesienie pozycji Twojej strony w internetowych wyszukiwarkach w oparciu o konkretne słowa kluczowe. Dzięki temu witryna jest lepiej widoczna dla użytkowników, co przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie. Z kolei strategia UX skupia się na takim projektowaniu witryny, aby była jak najbardziej dostosowana do potrzeb i wymagań użytkownika. UX bierze pod uwagę także stałe przyzwyczajenia i umiejętności. Dzięki temu witryna staje się bardziej użyteczna, przyjazna i intuicyjna dla odwiedzającego (zobacz też nasz artykuł: UX writing, czyli jak trafić do współczesnego odbiorcy).

W takim razie, czym jest strategia SXO? To nic innego, jak połączenie dwóch wcześniejszych. Dzięki takiemu zespoleniu zyskujesz skuteczne narzędzie w biznesie. Uwzględnia ono zarówno kwestie związane z optymalizacją treści i stron, jak i dostosowuje stronę do potrzeb czytelnika i jego przyzwyczajeń.

Czy warto wykorzystać SXO w swoim biznesie?

Strategia SXO to narzędzie, dzięki któremu możesz kompleksowo zatroszczyć się o swoją stronę. Tworząc treści i dbając o własną stronę internetową, musisz pamiętać, że nie samo pozycjonowanie jest kluczowe. Należy również zadbać o aspekty wizualne strony i jej funkcjonalność. Dzięki temu użytkownik zostanie na stronie dłużej.

Wykorzystywanie SXO ma wiele zalet i korzyści. Do najważniejszych zaliczyć można:

  • zwiększoną sprzedaż i konwersję (za sprawą wyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych i dopasowaniu do doświadczeń i potrzeb Klienta),
  • większą liczbę powracających Klientów,
  • lepszej jakości treści – content ma ogromne znaczenie, a strategia SXO gwarantuje nie tylko większą liczbę odsłon, ale i dłuższe sesje oraz wyższy współczynnik klikalności (CTR),
  • konsekwencję, jedność i spójność we wszystkich działaniach marketingu online, jakie podejmujesz (strategia SXO łączy w sobie SEO, UX oraz web development).

Decydując się na strategię SXO musisz podjąć odpowiednie działania, które będą zgodne z założeniami tej strategii. Do najważniejszych należy przede wszystkim:

  • dobór precyzyjnych słów,
  • używanie języka korzyści,
  • wykorzystywanie CTA (call to action).

Bardzo ważnym elementem SXO jest treść, czyli content. Jak powinien wyglądać tekst? Oprócz unikalności samych treści warto postawić na ciekawe i intrygujące tytuły i leady, wypunktowania i linki. Do tego warto zadbać również o atrakcyjne ich zaprezentowanie. Dzięki temu przyciągniesz większą ilość użytkowników na stronę (zobacz też nasz artykuł: Dobre teksty na www w trzech krokach).