Dobra komunikacja z odbiorcą jest podstawą budowania relacji biznesowych. W jej rozwoju pomaga UX copywriting. Czym jest, jak go stosować i dlaczego właściwie jest tak istotny?

Czym jest UX copywriting?

Pojęcie „UX copywriting” coraz częściej spotykane jest w branży szeroko pojętego marketingu. Czy wiesz, co oznacza? UX copywriting skupia się na tworzeniu treści (oraz na ich ułożeniu na stronie), które będą jak najbardziej użyteczne i przyjemne dla odbiorcy. Skrót „UX” pochodzi od angielskiego zwrotu „user experience”, które odnosi się do doświadczenia czy wrażenia odbiorcy, jakie ma on podczas styczności z danym produktem (np. stroną www, aplikacją itp.).

Zadaniem UX copywritera jest przekazanie treści w sposób dokładny, ale równocześnie przyjemny i komfortowy dla czytelnika. Odpowiednie zaplanowanie prezentacji treści, a także wyglądu samego tekstu ma duże przełożenie na to, jak zostanie coś odebrane. Zastosowanie się do zasad UX copywritingu sprawi, że Twoje treści będą chętniej, częściej, a także w całości czytane. (Zobacz też nasz artykuł na temat tego, jak w tekstach copywriterskich wykorzystywany jest schemat komunikacji Jakobsona).

Zadaniem UX copywritingu jest zadbanie o jak najwyższy poziom satysfakcji u czytelników. UX copywriting za wartość najwyższą uważa zadowolenie odbiorcy, ponieważ może przełożyć się ono np. na decyzje zakupowe i wzrost sprzedaży. Dlatego ważne jest, abyś znał jego najważniejsze zasady.

Najważniejsze zasady w UX copywritingu

Stosowanie się do zasad UX copywritingu sprawia, że odbiorca łatwo i wygodnie przyswaja konkretne treści. Jak napisać tekst zgodnie z zasadami UX copywritingu? Przede wszystkim:

  • Nie używaj czcionek nieprzyjemnych dla oka. Używanie tych ozdobnych może negatywnie wpłynąć na odbiór – oczy szybciej się męczą i trudniej utrzymać koncentrację. Kluczowy też może okazać się rozmiar czcionki oraz jej kolor;
  • Ważna jest również prezentacja treści. Powinna być ona przejrzysta oraz czytelna. Nie powininno się używać długich zdań;
  • Używaj akapitów i nagłówków. Dadzą czytelnikowi chwilę wytchnienia i przygotują na następny fragment tekstu;
  • Treści nie powinny być skomplikowane. Pamiętaj, że prosty przekaz skuteczniej trafia do odbiorcy;
  • Kieruj się bezpośrednio do swojego odbiorcy. W ten sposób nawiążesz głębszą więź z czytelnikiem.

Stosowanie się do zasad UX copywritingu przełoży się na jakość twoich tekstów, dlatego warto skorzystać z powyższych wskazówek! A jeśli poszukujesz profesjonalnych tekstów copywriterskich, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Facebook