fbpx

Własny e-book to marzenie wielu osób. Zobacz, jak możesz je spełnić i poznaj krok po kroku kolejne działania prowadzące do wydania e-booka.

Własny e-book – kolejne etapy pracy

Krok 1: Treść

To od niej wszystko się zaczyna! Być może tekst e-booka masz już napisany – wtedy od razu możesz przejść do kroku drugiego. Jeśli jednak:

  • potrzebujesz pomocy przy jego tworzeniu i nakierowania na właściwe tory,
  • swoje przemyślenia nagrałeś w wersji audio i potrzebujesz transkrypcji,
  • chcesz oddelegować zadanie napisania tekstu profesjonalnemu gohstwriterowi, który ułoży tekst np. na podstawie wywiadu z Tobą, Twoich nagrań, artykułów czy innych materiałów

– skontaktuj się z nami i opowiedz nam o swoim pomyśle! Razem ustalimy najlepszą opcję współpracy nad tekstem!

Krok 2: Redakcja tekstu

Dobra redakcja jest podstawą sukcesu każdej książki czy e-booka. Dlaczego? Ponieważ to właśnie redaktor może wyłapać błędy logiczne, ujednolicić Twój tekst stylistycznie czy nadać Twojemu e-bookowi właściwą strukturę. Na tym etapie, poza tekstem wolnym od błędów, otrzymasz również:

  • sugestie dotyczące merytoryki tekstu (jeśli zajdzie taka potrzeba),
  • kilka propozycji tytułu i podtytułu e-booka do wyboru,
  • propozycję struktury spisu treści, wraz z tytułami rozdziałów i podrozdziałów,
  • sugestie dotyczące usunięcia lub rozwinięcia niektórych fragmentów (jeśli zajdzie taka potrzeba).

Zobacz więcej: Czym różni się redakcja od korekty teksty?

Krok 3: Korekta tekstu

Po zaakceptowaniu przez Ciebie ostatecznej wersji tekstu, przejdzie on jeszcze jedną korektę językową, która ostatecznie wyłapie wszelkie literówki, błędy interpunkcyjne czy powtórzenia.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj tekst: Na czym polega korekta tekstu?.

Krok 4: Projekt okładki i layoutu

Przechodzimy do pracy graficznej nad Twoim e-bookiem! Rozpoczynamy ją od projektu okładki oraz  layoutu (czyli układu / kompozycji stron e-booka).

Na tym etapie pomożemy:

  • wybrać kolor i motyw przewodni,
  • dobrać odpowiednie zdjęcie lub grafikę na okładkę,
  • zaaranżować elementy na okładce w taki sposób, by przykuwała ona uwagę i eksponowała tytuł,
  • wybrać optymalny krój i rozmiar czcionki, dopasować marginesy,
  • rozplanować rozmieszczenie tekstu na stronach oraz usytuowanie grafik.

Otrzymasz od nas kilka propozycji okładki do wyboru oraz 3 tury poprawek w cenie do wybranej wersji. W przypadku layoutu, również otrzymasz od nas próbkę składu tekstu do akceptacji oraz możliwość wprowadzenia poprawek.

Przeczytaj wywiad z grafikiem!

Krok 5: Skład graficzny

Na tym etapie doświadczony grafik składa Twój e-book, dbając nie tylko o prawidłowe rozmieszczenie tekstu, ale również wysoką estetykę i czytelność. Zwraca uwagę na dodatkowe elementy tekstu, jak przypisy, bibliografia, indeks czy wykresy (jeśli się pojawią).

Uwaga! Jeśli nie posiadasz własnych zdjęć, a chcesz, aby e-book był nimi zdobiony, posiadamy dostęp do baz stockowych typu Pixabay czy Fotolia.

Po składzie, e-book zostanie ponownie sprawdzony przez korektora, aby wykryć ewentualne błędy edycyjne. Wszystko po to, byś finalnie mógł się cieszyć z profesjonalnego, wysokojakościowego, estetycznego produktu, jakim jest własny e-book!

Krok 6: Promocja e-booka

Landing page, kampania Facebook Ads, a może inne formy promocji? Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, otrzymasz od nas kompleksowo opracowane teksty, np.:

  • ścieżkę mailową do mailingu,
  • serię postów na Facebook, Instagram,
  • opis sprzedażowy e-booka na stronę e-sklepu (zoptymalizowany pod SEO),
  • tekst na landing page,
  • nagłówki i teksty do reklamy Google lub płatnej reklamy na Facebooku.

Razem wybierzemy najlepsze dla Ciebie rozwiązanie!

Facebook