fbpx

Z pojęciem „język korzyści” można spotkać się często w branży copywriterskiej. Zastosowanie tej techniki jest kluczem do napisania dobrego tekstu sprzedażowego. Jednak czym dokładnie jest język korzyści i dlaczego jest tak istotny?

Czym jest język korzyści?

Język korzyści ma jeden cel – przekonać klienta do zakupu i pokazać mu, co zyska. W dużej mierze oddziałuje on na emocje poprzez wzmianki o tym, co dany produkt zmieni w życiu klienta lub jaki problem rozwiąże. Podczas pisania tekstu sprzedażowego należy więc nawiązywać do emocji, bo to właśnie one w dużym stopniu wpływają na sprzedaż.

Dzięki zastosowaniu języka korzyści m.in.:

  • wzrośnie zainteresowanie danym produktem,
  • zwiększysz sprzedaż,
  • polepszysz konwersję strony www.

Podczas pisania tekstu sprzedażowego należy nawiązywać do emocji, bo to właśnie one w dużym stopniu wpływają na sprzedaż.

Jak zastosować język korzyści w praktyce?

Przed podejściem do sprzedaży produktu najpierw zastanów się, jakie są jego największe zalety i jakie problemy rozwiązuje. Dowiedz się również, jaka jest Twoja grupa docelowa. Następnie postaraj się uwzględnić jej potrzeby oraz pisać w taki sposób, aby to właśnie do niej dotrzeć. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Zobaczmy to na przykładzie! Załóżmy, że produktem, który chcesz sprzedać, jest błękitna sofa…

Oddziałuj na emocje

Jak już zostało to napisane wyżej, to emocje w dużym stopniu wpływają na sprzedaż. Podczas pisania tekstów sprzedażowych postaraj się więc je wykorzystać! Pokaż klientowi, co zmieni w jego życiu dany produkt. (Np.: Wyobraź sobie cichy, zimowy wieczór, w trakcie którego będziesz mógł z całą rodziną usiąść na miękkiej sofie i oddać się odpoczynkowi! Czujesz, jak zapadasz się w przyjemny, mięciutki materiał?).

Nadaj tekstowi pozytywne znaczenie

Staraj się używać słów o pozytywnym znaczeniu dużo częściej niż słów o znaczeniu negatywnym. Np. zamiast pisać: Nie męcz się ze składaniem ciężkiego mebla, napisz: Przekonaj się, jak łatwa w montażu i lekka jest ta niewielka, ale pojemna sofa. Lepiej pokazać to może również inny przykład: zamiast Pralka posiada tryb ekonomiczny, dzięki któremu nie zapłacisz dużo za rachunek, napisz: Pralka posiada tryb ekonomiczny, dzięki któremu zaoszczędzisz na wodzie.

Pisz zwięźle i używaj konkretów

Przy dużej ilości tekstu Twój potencjalny klient zrezygnuje z czytania lub po prostu je przerwie w pewnym momencie. Pisz więc takie teksty, aby każdy był w stanie w dość krótkim czasie je przeczytać. Nie używaj słów trudnych i pisz prostym językiem, aby odbiorca wszystko zrozumiał. Zawsze pisz konkretnie o produkcie, nie używaj ogólników i jasno wskazuj, co zyska klient. Zamiast pisać, że sofa jest ładna, napisz: Dzięki tej sofie ozdobisz i urozmaicisz każde wnętrze.

Nie skupiaj się na tym, co oczywiste

Pamiętaj, by podkreślać zalety z zakupu produktu, a nie jego cechy fizyczne. To, że sofa jest błękitna i ma 170 cm długości, odbiorca sam zobaczy na grafice lub doczyta w instrukcji obsługi. Pomóż mu natomiast, za pomocą swojego tekstu, przenieść się myślami na wygodną, miękką sofę… Taką, która pomieści całą rodzinę i będzie sprzyjać dobremu spędzaniu czasu wolnego. Którą będzie można chwalić się przed sąsiadami i dzięki uniwersalnemu designowi zabrać ze sobą przy przeprowadzce. Takie właśnie korzyści powinien wyobrazić sobie klient zainteresowany naszą sofą!

Przeczytaj również nasz tekst: Teksty copywriterskie a schemat komunikacji Jacobsona.